Hello world!

 

Hier ben ik dan, eindelijk eens de moeite genomen om een Blog aan te maken…

Ik zal beginnen met mij even in het kort voor te stellen, ik ben dus Sven 27  jaar jong en sinds een dik jaar geïnteresseerd in fotografie, nu ben ik dit eigenlijk al van kleinsaf maar door de toen nog analoge toestellen en het wantrouwen van de mama heeft deze interesse zich nooit ontwikkeld tot ik dik een jaar geleden een Olympus E-510 kocht… Met de Oly heb ik mijn eerste voorzichtige stapjes in de fotografie gezet maar ik kwam niet direct tot het beoogde resultaat, nu weet ik wel dat dit zelden aan de camera ligt maar eerder aan de persoon die door de zoeker kijkt, maar toch wou ik overstappen naar een ander merk, meerbepaald Nikon. Toen ik mijn eerste dslr overwoog wou ik een D40 om te starten, maar toen ik die uiteindelijk wou kopen was deze al uit de winkel verdwenen, de D40X was ook spoorloos en de D60 was uitverkocht… Als ik aan het denken ben om al dan niet iets aan te schaffen kan daar een tijdje overgaan maar als ik eenmaal beslist heb om het te kopen moet en zal ik met iets thuiskomen… Dus zo kwam ik thuis met de Olympus E-510 die toen ook einde serie was en dus voor een mooi prijsje te verkrijgen…

Ik begon enthousiast met fotograferen maar aangezien ik merkte dat de resultaten niet al te schitterend waren ook al probeerde ik allerlei verschillende technieken uit heb ik deze verkocht en nog een nieuwe Nikon D60 kunnen aanschaffen, dit was ongeveer in januari 2010.  Voor Nikon kon ik massa’s objectieven, boeken, etc..,vinden op de 2dehandsmarkt alsook een schat aan informatie op het internet aangezien er vrij veel Nikon gebruikers zijn. Na mij nu dus een tijdje beziggehouden te hebben met de D60 merk ik wel enige vooruitgang in mijn foto’s… En die waarvan ik tevreden ben zal ik hier delen met jullie…

Specifieke voorkeuren heb ik nog niet echt, ik fotografeer graag allerlei dingen al trekt zwart-wit mij wel enorm aan. Ook hou ik van dieren en natuurfoto’s al heb ik daarin nog niet echt superschitterende resultaten geboekt… Straatfotografie daarentegen is ook een categorie waar ik mij uren zoet mee kan houden en waar de resultaten lijken mee te vallen. Zoals ik hou van hoge contrasten in zwart-wit foto’s zo hou ik van de contrasten die ik zie in de wereld, meerbepaald het contrast tussen de mens en de natuur, soms gaan deze hand in hand maar dikwijls is het een dag en een nacht verschil… Zo zullen hier dus regelmatig totaal verschillende foto’s verschijnen…

~ door Sven op mei 3, 2010.

Eén reactie to “Hello world!”

  1. Hey,

    Je ziet dat er heel veel werk en voorbereiding is gestoken in de tekst dieje schreef. Hopelijk zijn je foto’s even mooi en kunnen we misschien van elkaar iets opsteken. Ik ben ook een amateur fotograaf met liefe voor zwart wit.

    grt Jelle

Geef een reactie

 
