A walk through Paris…1

Na een jaar vol van tegenslag waar ik jullie niet mee ga vervelen, het nieuwe jaar ingezet met een citytrip van 4 dagen Parijs. Uiteraard had ik mijn trouwe Nikon bij, de camera is bijna niet uit mijn handen geweest. Fotografisch gezien is Parijs een stad met eindeloze mogelijkheden, een enorme diversiteit  aan mensen, gebouwen, kleuren, kortom alles wat mij aanspreekt… Alle 500 foto’s posten zou onbegonnen werk zijn maar ik zal in de komende dagen toch proberen om er enkele te selecteren en deze dan te publiceren…

La tour Eiffel bij valavond genomen vanop Place Trocadéro, wanneer je daar loopt proberen Afrikanen je continu iets te verkopen, van mini Eiffeltorens tot modellen die licht geven… Ikzelf heb mij ook laten strikken, al was het een koopje, 6 Eiffeltoren sleutelhangers voor 5 Euro… Ideaal om aan goedkope souvenirs te komen voor vrienden en familie. Place Trocadéro is een prachtplaats om de Eiffeltoren te fotograferen maar het is vanzelfsprekend dat je daar niet alleen bent, massa’s toeristen vanuit zowat alle hoeken van de wereld wagen er een poging om zichzelf bij de Eiffeltoren te fotograferen…

De Notre Dame van Parijs is ook één van die platgefotograffeerde gebouwen, en ja ook ik heb deelgenomen aan de jacht om aan een mooie foto te geraken van de toch wel imposante kathedraal.

Hieronder enkele beelden die ik binnen proberen schieten heb, eenvoudig was dit niet, enorm veel bezoekers en het is er vrij duister…

In de komende dagen schrijf en post ik verder, dit zal ik proberen te doen in hoofdstukken 1,2,3, enz… om het toch nog een beetje overzichtelijk te houden en de eventuele lezers het iets makkelijker te maken om te onthouden waar ze gebleven zijn… 🙂

~ door Sven op februari 9, 2011.

Eén reactie to “A walk through Paris…1”

  1. Mooien blog zoeteke, echt goed verteld en mooie foto’s 🙂 Keep up the good work!

Geef een reactie

 
