A walk through Paris…2

In mijn tweede stukje maak ik de wandeling van aan het Louvre door de Tuilerieën tot aan Place de la Concorde. Het is een eindje stappen, maar zeker en vast de moeite waard…

Met het weer hadden we in de voormiddag niet veel geluk, de regen viel met pijpestelen uit de lucht dus moest ik vrij behoedzaam met mijn camera omspringen, op de bovenste foto een stukje van het Louvre en op de onderste nog eens maar nu met een Eiffeltoren waarvan de top in de laaghangende wolken zit en een beeld van de Arc de triomphe du Carrousel… De eerste van de drie bogen waar we gingen onderdoor lopen.

Onderstaande foto heb ik gemaakt van onder de “miniarc” met zicht op de Tuilerieën en een massa bezoekers… De vrouw in het midden met de paraplu en het evenwicht tussen links en rechts trokken mij aan om deze foto te maken.

Voor de eerste keer heb ik ook eens proberen mensen en hun gedrag vast te leggen omdat deze bij een stad vol leven horen, waar ik vroeger zoveel mogelijk de mensen uit mijn foto’s probeerde te houden omdat ik deze als storend zag, wil ik ze nu integreren in de opname, soms in de hoofdrol en soms als aanvulling…

Het slechte weer zorgde voor nadelen maar ook af en toe kon ik er voordeel mee halen, meer stoelen, attracties en dergelijke bleven leeg, zoals jullie kunnen zien op bovenstaande foto’s….

Hieronder een beeld van Place de la Concorde met op de voorgrond een groepje toeristen die Parijs per fiets verkennen. Dit is één van de vele manieren om de stad te bezichtigen al verkies ik toch om zoveel mogelijk te voet af te leggen en soms voor de grotere verplaatsingen de metro te nemen, dit werkt het beste voor mij om de dingen goed te zien en in mij op te nemen… 🙂

Zo zit mijn 2de stukje erop, spoedig komt het 3de 🙂

~ door Sven op februari 10, 2011.

Geef een reactie

 
