A walk through Paris…4

Na even van het uitzicht te hebben genoten op La Grande Arche, zoeken we een ingang voor de metro om zo ons traject naar La Défense verder te zetten…

Bij aankomst aan La Défense valt mij meteen de nogal futuristische bouwstijl op, ergens doet het geheel mij een beetje denken aan Futurama…. Ik kan zulk een dingen wel smaken maar voel mij toch meer thuis in het oudere stadsgedeelte… La Défense is vooral een kantorenwijk waar de meeste Franse topbedrijven hun hoofdkantoor hebben in één van de moderne “wolkenkrabbers” (Ik weet niet of ze eigenlijk wel hoog genoeg zijn om ze zo te noemen maar bij gebrek aan iets beter doe ik het toch 🙂 )

Onderstaande foto geeft een deeltje van La Grande Arche van dichtbij weer, ik heb deze compleet proberen te fotograferen maar door de nogal wolkenloze en dikwijls sneeuwwitte hemel heb ik er uiteindelijk maar van afgezien om nog verdere pogingen te wagen… La Défense is in vergelijking met de rest van Parijs zeer rustig, vooral omdat er bijna geen auto’s te bespeuren zijn. Bijgevolg geniet deze al wat oudere man met zijn hondje van de rust en ontsnapt hij eventjes aan de drukte van de stad.

Na La Défense wilden we graag Tour Montparnasse gaan bezoeken, een 210m hoge wolkenkrabber waar je tot helemaal op het dak kan en dus een schitterend uitzicht zou moeten hebben… Juist het weer kan er nog voor zorgen dat onze plannen in duigen vallen…

~ door Sven op februari 14, 2011.

Geef een reactie

 
