Winterdroom 2011 & hoge ISO waarden…

Eerste foto’s Winterdroom 2011 in Gent, althans voor mij, zoals gewoonlijk ben ik weer iets te laat in actie geschoten… 🙂 Enorm tevreden ben ik niet van de resultaten dus zal ik deze week misschien nog eens teruggaan om beter te doen dan gisterenavond… Het was roeien met de riemen die ik had, door het ontbreken van mijn statief zijn de meeste foto’s genomen bij ISO1600.  Ik wist wel al dat bij mijn D60 ISO800 eigenlijk de maximum waarde is om het ruisgehalte in de foto’s wat te beperken… Maar.., beter iets dan helemaal niets, na de nabewerking en resizen zijn deze wel nog geschikt om te publiceren op het internet… 🙂

~ door Sven op december 28, 2011.

6 Reacties to “Winterdroom 2011 & hoge ISO waarden…”

  1. Foto 2 erg mooi!, kermis is fotogeniek zo’n reuzerad fotografeerde ik vorig jaar met statief: http://ronaldpuma.wordpress.com/?s=kermis

    • Dank u 🙂 Ja ik zou graag nog eens teruggaan want van mijn standpunt ben ik ook niet 100% tevreden, zou mij graag iets hoger posteren zonder al teveel storende zaken op de voorgrond… Deze keer neem ik wel mijn statief mee hoor… Ik moet mijn isowaardes zo laag mogelijk zien te houden om degelijke resultaten te behalen…

      • Klopt, ISO geeft snel ruis, behalve bij zeer dure camara’s…., maar er is niets tegen een statief, ISO 400 als standaard bevalt mij altijd goed.

      • Ja normaal probeer ik tot max ISO800 te gaan als ik zonder statief op weg ben, wat nogal veel voorkomt. Heb ik wel mijn statief bij ga ik zelden boven ISO200. Proberen om even door te sparen en uiteindelijk upgraden naar de Nikon D7000 of de D300s… Die kunnen in duistere toestanden al een pak beter overweg met hogere ISOwaarden… Maar das toekomstmuziek… 🙂

      • D300s is die van mij, maar 1600 valt toch al snel tegen en hij gaat tot 6400 en dan is er veel ruis. Er zit een ruisonderdrukker in de camera, maar ik heb dit nog niet goed getest.

  2. Ahzo, had al redelijk wat tests en dergelijke erover gelezen maar zulk een dingen gebeuren bijna altijd in ‘perfecte’ omstandigheden en echte gebruikerservaringen zijn toch nuttiger…. 🙂 Dit is weer goed om weten en om rekening mee te houden… Dit kan het verlangen om te upgraden misschien nog even temperen…

Geef een reactie

 
