People of the world…

Zowat overal waar ik kom en ik zie ‘interessante’ mensen probeer ik die vast te leggen. Soms gaat dit nog vrij makkelijk andere keren dan weer niet en merk ik dat de persoon in kwestie er niet erg mee gediend is… Nu ja, moest deze er echt bezwaar tegen maken dat ik zijn foto neem dan wis ik die wel… 🙂 Dikwijls merken mensen ook niet dat ze gefotografeerd worden, uiteraard omdat ik bij de meeste van men foto’s wel gebruik maak van wat zoom, maar ook omdat ze druk bezig zijn met het één of het ander zoals die man in de metro… Amper 1,5 m tussen ons maar zo druk aan het telefoneren dat hij niet merkt dat ik hem fotografeer… De onderste foto met de dakloze is een ander geval, graag had ik deze persoon dichter kunnen halen maar uit zijn blik kon ik afleiden dat deze ene foto meteen ook de laatste was… 🙂 De jogger op de eerste foto kijkt licht wantrouwend want hij weet niet direct wat ik aan het fotograferen ben, hem of die saxofoons… De moslimmeisjes hebben niks in de gaten, daaronder de 2 mannen op de bank,  die zijn druk aan het praten waardoor de zoveelste toerist die zijn camera richt naar hen ze volledig ontgaat… 🙂 De spelende kinderen zitten helemaal in hun eigen wereldje en de verkoper is toeristen en camera’s al gewoon dus kijkt hij zelfs niet meer op… De man met de gele ‘hoed’ daaronder merkt mij niet op maar ik hem wel door zijn nogal speciale verschijning… Daarna dan de man die zijn hondje uitlaat en mij zeer zeker had opgemerkt maar niet echt protesteerde tegen het feit dat hij op men foto zou staan, bij die was het wachten op de moment dat hij even vergat dat ik er was… 🙂

Sommige van de foto’s zijn al gepubliceerd geweest op deze blog maar dan in andere stukjes zoals A walk trough Paris & Another paint on the wall, aangezien ik mij graag bezighou met dit soort straatfotografie maar het meestal niet speciaal ga opzoeken is dit een kleine bundeling van een langere periode. Waarschijnlijk zal ik mij in de toekomst ook vaker met zulk een soort fotografie bezighouden… 🙂

~ door Sven op januari 4, 2012.

Eén reactie to “People of the world…”

  1. Sven… zeer zeker verder doen! Je hebt talent, ik vind de foto’s één voor één prachtige straatfotografie! Het is inderdaad niet makkelijk om mensen te fotograferen, maar beetje bij beetje gaat dat steeds makkelijker en ga je minder en minder belang hechten aan hun reacties. Foto 3 (de twee mannen op het bankje) en de laatste foto van de dakloze is ook schitterend!!!

Geef een reactie

 
