Koninklijk Museum van het Leger en de Krijgsgeschiedenis

Afgelopen zondag een bezoek gebracht aan het Koninklijk Museum van het Leger en de Krijgsgeschiedenis te Brussel. Dit was voor mij de ideale gelegenheid om mijn nieuwste aanwinst (de Metz flitser) uit te testen… 🙂 Het museum is een pak groter dan ik aanvankelijk dacht en handelt over meerdere onderwerpen Napoleon, Eerste en Tweede Wereldoorlog, tanks, vliegtuigen, etc… Ikzelf verkoos de vliegtuighal, deels omdat men normaal gezien nooit zo dicht bij die toestellen kan komen als in het museum en deels omdat ze een mooi onderwerp zijn om te fotograferen… 🙂 De foto’s hieronder zijn de resultaten van mijn eerste test met opzetflits… Daarna heb ik deze wat aangepast zodat ik die typische museumsfeer kon vermijden. De foto met de helicopter is de lucht wat té uitgebleekt maar wou deze toch nog gebruiken… 🙂

-Het museum laat geen rugzakken toe, voor mensen met een pak fotomateriaal maken deze al eens een uitzondering maar het kan handig zijn om dit al te voorzien en dus minder mee te nemen… 🙂 Heb dit zelf zo ondervonden en had geluk dat ik mijn gerief toch mocht bijhouden want zoiets laat ik niet graag achter… 🙂

~ door Sven op januari 18, 2012.

3 Reacties to “Koninklijk Museum van het Leger en de Krijgsgeschiedenis”

  1. Mijn fotomateriaal ergens achter laten dat doe ik ook nooit. Geluk voor jou. Je hebt er mooie foto’s gemaakt en er dan een lichte bewerking aan gegeven?

    • Ja inderdaad, ik kon rekenen op de goodwill van de man aan de ingang, 🙂 anders was ik gelijk weer weggegaan…
      Ik wou een beetje af van die typische sfeer die ‘museumfoto’s’ uitstralen en ben zelf vrij tevreden van het resultaat… Het kan altijd beter maar zo leren we bij… 🙂

  2. Mooie reeks en die uitgebleekte lucht in tegenlicht… ik vind dat zelfs erg mooi… en niet te vermijden.

Geef een reactie

 
