Lightfestival Ghent 2012, from 26 jan until 29 jan…

Dit is zowat de enige foto die ik heb van de 1ste editie van het Lichtfestival in Gent (2011), wegens té koud en iets te weinig op de koude voorzien moest ik mijn uitstapje algauw staken. Nu donderdag 26 januari start de 2de editie, deze zal duren tot zondag 29 januari, hopelijk is het weer ietwat gunstig, niet té koud en liefst geen regen… 🙂 Onderstaande foto is van het ‘brandend’ Belfort… De artiest was hier blijkbaar wel geslaagd in zijn opzet want de brandweer zou enkele oproepen gekregen hebben van ongeruste Gentenaars die dachten dat hun geliefde Belfort in lichterlaaie stond… 🙂 Voorts waren ook andere gebouwen zoals het oude Postgebouw schitterend ‘verlicht,’ hierop speelde zich een complete show af met bewegende sprookjesfiguren en dergelijke… Conclusie… ? Dit weekend allen naar Gent… 🙂

~ door Sven op januari 24, 2012.

7 Reacties to “Lightfestival Ghent 2012, from 26 jan until 29 jan…”

  1. ja en dan een overrompeling vanjewelste.
    Je hebt wel een geslaagde foto!

    • Dank u 🙂 ja het zal naar alle waarschijnlijkheid wel weer een enorme drukte worden, dan is enkele mooie foto’s nemen niet altijd even eenvoudig maar wil het toch proberen…. 🙂

  2. Ik hoorde dat er vorig jaar ergens een “verhaal” geprojecteerd werd en dat er dit jaar een vervolg op komt. Maar ‘k weet niet of dat hetzelfde is als jouw bewegende sprookjesfiguren.

  3. https://svendua.wordpress.com/2012/01/24/lightfestival-ghent-2012-from-26-jan-until-29-jan/

  4. Oeps, verkeerde tekst geplakt.
    ‘k Hoorde deze week dat er vorig jaar ergens een “verhaaltje” geprojecteerd werd en dat er dit jaar een vervolg op komt. Misschien zijn dat die bewegende sprookjesfiguren waar jij het over had. Ik ga er in elk geval proberen te zijn (met fototoestel uiteraard).

    • Idd het was een verhaaltje, dat is zowat het enige dat ik goed bekeken heb, zeer mooi… 🙂 Ik zal de camera ook zeker bijhebben maar fotograferen zal weer een beproeving zijn, donker en een massa mensen…

  5. Ik was de vrijdag geweest en het was toen al een enorme drukte om 6 uur :s Ik vond die visen in dat telefoonhokje echt wijs 😀

Geef een reactie

 
