Le Truc…

Gisteren op het internet iets gevonden over “Le Truc” in Lessines (Lessen). Echt ver is dat niet rijden van bij mij dus moest ik er vandaag al naartoe… Le Truc is een soort kraan/laadinstallatie gebouwd in 1922 en enig op de wereld… Men gebruikte deze voor het laden van schepen. Le truc is al lang in onbruik geraakt en staat nu te verkommeren, geen idee of dit uniek bouwwerk  zou behouden blijven of men wacht tot het van zichzelf instort… 😦 Deze morgen was het eerder mistig en eigenlijk verre van ideaal om het soort foto te nemen dat ik in gedachten had, ook een visser beperkte mij enorm in mijn mogelijkheden om voor mij het ideale standpunt in te nemen… De visser op zich leek nog een leuke toevoeging aan de foto maar diens wagen waarschijnlijk net uit de showroom helemaal niet… Dus heb ik mijn totaalfoto beperkt tot 1 exemplaar… 🙂

Le Truc Le Truc Le Truc Le Truc Le Truc Le Truc

Voor wie meer wil weten over “Le Truc” heb ik op het net een webpagina gevonden met iets meer uitleg over de constructeur en functie  … 🙂

http://spoorwegknooppuntfgra.be/lessines.htm

~ door Sven op december 19, 2012.

4 Reacties to “Le Truc…”

  1. Een knap bouwwerk en weer zeer mooie roestige details.

  2. Je besteedt je verlof aan nuttige dingen é zoet 🙂 Mooi zenne 🙂

  3. Een nog-te-bezoeken-locatie, bedankt voor de tip. Vierde foto is mijn favoriet.

    • Ja is wel de moeite waard, al is de kraan zelf afgesloten. Er is een stukje waard de draad al kapot is dus men kan dichter om detailfoto’s te nemen maardan zitten we weer met het risico van buurtbewoners of voorbijgangers die de politie bellen omdat ze denken met vandalen te maken hebben…
      Foto 4 is eigenlijk zelf ook mijn favoriet… 🙂

Plaats een reactie